Obsah




Opakovanie ZŠ

  • Kedy ide zo stanice najbližší autobus do Prešova?
  • Kedy má firma Sezam otvorenú predajňu v Košiciach a kde sídli?
  • Kto skomponoval skladbu Carmina Burana?
  • Kto má dnes meniny?
  • Akú verziu operačného systému práve používate?
  • Aké vstupné a aké výstupné zariadenia máte pred sebou?
  • Akú kapacitu má operačná pamäť vášho počítača?
  • Aký je rozdiel medzi hardvérom a softvérom?
  • Koľko je (1934 + 287) : 852 + 322 . 108?
  • Stiahli ste si z internetu fotografiu a chcete do nej dokresliť fúzy. Aký program použijete?



Informácie a údaje




Rastrová grafika

Učebný text RastrovaGrafika.pdf




Úprava obrázkov v rastrovom editore GIMP

  • Rastrový editor GIMP je free softvér.
  • Stiahnúť a bezpečne nainštalovať si ho môžete aj z tejto webstránky.
  • Návody (aj videonávody), ako na to :-) nájdete tu!

Vytvorenie čiernobieleho obrázka s farebnými časťami, napr.
a
z pôvodného obrázka.

Retušovanie fotografií
z pôvodného obrázka
z pôvodného obrázka.

Puzzle z fotografie

z pôvodného obrázka.

PROJEKT - 10.11.2017
z pôvodného obrázka

Roztrhnutá fotografia
z pôvodného obrázka

Vytvorenie odrazu v oku

z pôvodných obrázkov . a .

Domáca úloha: Upraviť ľubovoľnú fotografiu s efektom "roztrhnutá fotografia" a odoslať emailom na informa.zs.gkmke@gmail.com.

Zadanie na projekt:

z pôvodného obrázku
Alebo ešte tento obrázok si môžete upraviť :-) z pôvodného obrázku :

Vektorová grafika


Rastrova vs. vektorova grafika

Učebný text: grafika.pdf
Pre zaujímavosť: vektor vs. raster

Práca vo vektorovom grafickom editore


Inštalačka: ZonerCallisto4.rar

Tvarovanie kriviek, transformacia, vypln, logicke operacie

Prirucka na pracu v Zoneri Callisto tu

Práca v Zoneri

  • Vytvoríme takýto obrázok
    Postup tu

Domáca úloha: Vytvoriť obrázok pečiatky

  • Vytvoríme obrázok vlajky eu a hodinek podla postupu
    a



Animacie

  • Vytvoríme obrázok podľa postupu tu


Programujeme v Pythone



Algoritmus, algoritmizácia, program, programovanie


Trošku teórie na úvod :-)
  • Úvod do programovania
  • Časti algoritmov, vlastnosti algoritmov - teória na stiahnutie
  • Vývojové diagramy
  • Úvod do programovania
  • Algoritmus, algoritmizácia, program, programovanie - teória na stiahnutie
  • Časti algoritmov, vlastnosti algoritmov
  • Vývojové diagramy
  • Programovanie v jazyku Python
Pokyny k časti programovanie:
  • Budeme používať učebnicu Programujeme v Pythone 1. Tu si stiahnite HELP príkazov, ktoré budeme používať.
  • Postup inštalácia PYTHONa doma v počítači. Tu si stiahnite postup.
  • Ďalší vhodný, online učebný materiál: python.input.sk

Domáca úloha:

  • Stiahnite si z linku uvedeného v učebnici Programujeme v Pythone 1 vhodnú verziu v závislosti od OS. Nainštalujte si ho doma do počítača, aby ste mohli vytvárať programy, lebo bez toho to nejde!

Programujeme v jazyku Python (šk. rok 2017/2018)

Postup podľa učebnice Programujeme v Pythone 1.
  • Canvas, parametre: výška, šírka, farba pozadia
  • Line, parametre: súradnice x,y; hrúbka čiary, farba čiary
    DOMÁCE ZADANIE: Napíšte program, ktorý vykreslí pod seba alebo vedľa seba 10 rovnako dlhých ale roznofarebných čiar.
  • Rectangle, Oval, Polygon, parametre: súradnice x,y; hrúbka a farba ohraničenia, farba výplne
    DOMÁCE ZADANIE: Napíšte program, ktorý na rôzne miesta na obrazovke vykreslí rôznofarebný obdĺžnik/štvorec, oval/kruh, polygón
  • Premenné
    DOMÁCE ZADANIE: Napíšte program, ktorý urobí 4 základné matematiké operácie s dvoma zadanými hodnotami.
  • Cyklus for
    DOMÁCE ZADANIE: Napíšte program, ktorý vykreslí vertikálne a horizontálne n čiar (mriežku)
  • Náhodný výber z vymenovaného rozsahu (choice)
    DOMÁCE ZADANIE: Napíšte príklad, ktorý vykreslí vedľa seba alebo pod seba, príp. do seba sa zmenšujúcich n rôznofarebných útvarov, pričom farby si program volí náhodne.
  • Okno SHELL
  • Podmienkový príkaz, delenie celých čísel (%, //)
    DOMÁCE ZADANIE: Napíšte program, ktorý vypíše párne čísla z užívateľom zadaného intervalu do okna SHELL




Digitalizácia zvukovej informácie

Digitalizácia video informácie




Kódovanie a spracovanie textovej informácie

Ascii tabuľka

Unicode tabuľka

Formát písma, automatické vyhľadávanie a nahrádzanie, formát odsekov v MS Word

Pomocný dokument: DokumentNaUpravu1.doc

Obrázky, automatické tvary, tabulátory, odrážky a číslovanie

Pomocné materiály:

Zadanie projektu v textovom editore MS WORD:

Na inšpiráciu:


 
© Mgr. Jana Mišenčíková, upravuje Ing. Lucia Palková