Programovanie, algoritmy
Algoritmus, algoritmizácia, program, programovanie
Trošku teórie na úvod :-)
- Úvod do programovania
- Časti algoritmov, vlastnosti algoritmov
- Vývojové diagramy
Domáca úloha:
- Stiahnite si z linku uvedeného v učebnici Programujeme v Pythone 1 vhodnú verziu v závislosti od OS. Nainštalujte si ho doma do počítača,
aby ste mohli vytvárať programy, lebo bez toho to nejde!
Programujeme v jazyku Python (šk. rok 2017/2018)
Postup podľa učebnice Programujeme v Pythone 1.
- Canvas, parametre: výška, šírka, farba pozadia
- Line, parametre: súradnice x,y; hrúbka čiary, farba čiary
DOMÁCE ZADANIE: Napíšte program, ktorý vykreslí pod seba alebo vedľa seba 10 rovnako dlhých ale roznofarebných čiar.
- Rectangle, Oval, Polygon, parametre: súradnice x,y; hrúbka a farba ohraničenia, farba výplne
DOMÁCE ZADANIE: Napíšte program, ktorý na rôzne miesta na obrazovke vykreslí rôznofarebný obdĺžnik/štvorec, oval/kruh, polygón
- Premenné
DOMÁCE ZADANIE: Napíšte program, ktorý urobí 4 základné matematiké operácie s dvoma zadanými hodnotami.
- Cyklus for
DOMÁCE ZADANIE: Napíšte program, ktorý vykreslí vertikálne a horizontálne n čiar (mriežku)
- Náhodný výber z vymenovaného rozsahu (choice)
DOMÁCE ZADANIE: Napíšte príklad, ktorý vykreslí vedľa seba alebo pod seba, príp. do seba sa zmenšujúcich n rôznofarebných útvarov, pričom farby si program volí náhodne.
- Okno SHELL
- Podmienkový príkaz, delenie celých čísel (%, //)
DOMÁCE ZADANIE: Napíšte program, ktorý vypíše párne čísla z užívateľom zadaného intervalu do okna SHELL
Von Neumannova architektúra počítača
Zbernice, pamäte
Operačný systém
Tabuľkové kalkulátory
Prezentačný softvér
Tvorba animovaných prezentácií (možnosť skúsiť program PREZI s využitím iPadov :-)
Domáca úloha: Vytvoriť prezentáciu na ľubovoľnú tému a na minimálne 10 snímkov (bez úvodnej) a pritom využiť:
- predlohu snímkov
- hlavičku alebo pätu
- hypertextové odkazy
- animácie
- animovaný graf
 
© Mgr. Jana Mišenčíková, s vedomím autorky upravované Ing. Luciou Palkovou