Opakovanie ZŠ
-
Kedy ide zo stanice najbližší autobus do Prešova?
-
Kedy má firma Sezam otvorenú predajňu v Košiciach a kde sídli?
-
Kto skomponoval skladbu Carmina Burana?
-
Kto má dnes meniny?
-
Akú verziu operačného systému práve používate?
-
Aké vstupné a aké výstupné zariadenia máte pred sebou?
-
Akú kapacitu má operačná pamäť vášho počítača?
-
Aký je rozdiel medzi hardvérom a softvérom?
-
Koľko je (1934 + 287) : 852 + 322 . 108?
-
Stiahli ste si z internetu fotografiu a chcete do nej dokresliť fúzy. Aký program použijete?
Informácie a údaje
Rastrová grafika
- Rastrový editor GIMP je free softvér.
- Stiahnúť a bezpečne nainštalovať si ho môžete aj z tejto webstránky.
- Návody (aj videonávody), ako na to :-) nájdete tu!
Vektorová grafika
Rastrova vs. vektorova grafika
Učebný text:
grafika.pdf
Pre zaujímavosť:
vektor vs. raster
Práca vo vektorovom grafickom editore
Inštalačka:
ZonerCallisto4.rar
Tvarovanie kriviek, transformacia, vypln, logicke operacie
Prirucka na pracu v Zoneri Callisto
tu
Práca v Zoneri
- Vytvoríme takýto obrázok
Postup tu
Domáca úloha: Vytvoriť obrázok pečiatky
- Vytvoríme obrázok vlajky eu a hodinek podla postupu
a 
Animacie
- Vytvoríme obrázok
podľa postupu
tu
Programujeme v Pythone
Algoritmus, algoritmizácia, program, programovanie
Trošku teórie na úvod :-)
- Úvod do programovania
- Časti algoritmov, vlastnosti algoritmov - teória na stiahnutie
- Vývojové diagramy
- Úvod do programovania
- Algoritmus, algoritmizácia, program, programovanie - teória na stiahnutie
- Časti algoritmov, vlastnosti algoritmov
- Vývojové diagramy
- Programovanie v jazyku Python
Pokyny k časti programovanie:
- Budeme používať učebnicu Programujeme v Pythone 1. Tu si stiahnite HELP príkazov, ktoré budeme používať.
- Postup inštalácia PYTHONa doma v počítači. Tu si stiahnite postup.
- Ďalší vhodný, online učebný materiál: python.input.sk
Domáca úloha:
- Stiahnite si z linku uvedeného v učebnici Programujeme v Pythone 1 vhodnú verziu v závislosti od OS. Nainštalujte si ho doma do počítača,
aby ste mohli vytvárať programy, lebo bez toho to nejde!
Programujeme v jazyku Python (šk. rok 2017/2018)
Postup podľa učebnice Programujeme v Pythone 1.
- Canvas, parametre: výška, šírka, farba pozadia
- Line, parametre: súradnice x,y; hrúbka čiary, farba čiary
DOMÁCE ZADANIE: Napíšte program, ktorý vykreslí pod seba alebo vedľa seba 10 rovnako dlhých ale roznofarebných čiar.
- Rectangle, Oval, Polygon, parametre: súradnice x,y; hrúbka a farba ohraničenia, farba výplne
DOMÁCE ZADANIE: Napíšte program, ktorý na rôzne miesta na obrazovke vykreslí rôznofarebný obdĺžnik/štvorec, oval/kruh, polygón
- Premenné
DOMÁCE ZADANIE: Napíšte program, ktorý urobí 4 základné matematiké operácie s dvoma zadanými hodnotami.
- Cyklus for
DOMÁCE ZADANIE: Napíšte program, ktorý vykreslí vertikálne a horizontálne n čiar (mriežku)
- Náhodný výber z vymenovaného rozsahu (choice)
DOMÁCE ZADANIE: Napíšte príklad, ktorý vykreslí vedľa seba alebo pod seba, príp. do seba sa zmenšujúcich n rôznofarebných útvarov, pričom farby si program volí náhodne.
- Okno SHELL
- Podmienkový príkaz, delenie celých čísel (%, //)
DOMÁCE ZADANIE: Napíšte program, ktorý vypíše párne čísla z užívateľom zadaného intervalu do okna SHELL
Digitalizácia zvukovej informácie
Digitalizácia video informácie
Kódovanie a spracovanie textovej informácie
Ascii tabuľka
Unicode tabuľka
Formát písma, automatické vyhľadávanie a nahrádzanie, formát odsekov v MS Word
Pomocný dokument: DokumentNaUpravu1.doc
Obrázky, automatické tvary, tabulátory, odrážky a číslovanie
Pomocné materiály:
Zadanie projektu v textovom editore MS WORD:
Na inšpiráciu:
 
© Mgr. Jana Mišenčíková, upravuje Ing. Lucia Palková