Gymnázium sv. Košických mučeníkov patrí medzi renomované školy v Košiciach i v okolí. Sme hrdí na svojich študentov, ktorí sa k nám po úspešnej maturite často vracajú, aby sa podelili o svoje úspechy.
Naša škola sa popri základnom účele školy, ktorým je výchova a vzdelávanie, profiluje aj v ďalších aktivitách, ktoré tvoria významnú pridanú hodnotu a prestíž školy. V roku 2024 a 2025 sme ako škola získali viaceré významné úspechy a ocenenia.
Prečo si zvoliť naše gymnázium

Európska cena za inovatívne vzdelávanie
Cena EITA je jednou z európskych iniciatív v rámci programu Erasmus+ 2021 – 2027. Naša škola získala ocenenie EITA 2024 za realizáciu programu Erasmus+ v oblasti wellbeingu.

Quo vadis
Vyše 20 rokov už na škole pravidelne vychádza školský časopis, ktorý tvoria žiaci nášho gymnázia. Na celoslovenskej úrovni si pravidelne drží popredné priečky.
Naša škola v médiách
Innovative Teaching Award – https://www.youtube.com/watch?v=wqD2UW4ga0k&t=4s (2024)
20. výročie založenia Spojenej školy sv. Košických mučeníkov – TV LUX (27. 6. 2024)
EduMet – veľtrh vzdelávania 30. – 31. január 2024 (šk. rok 2023/2024)
Záver školského roka 2022/2023 (šk. rok 2022/2023)
Zrelí pre dobu digitálnu – Vzdelávanie seniorov v Informačnej bezpečnosti (šk. rok 2022/2023)
Prečo si zvoliť naše gymnázium? Dôvodov je viac, stačí si vybrať.
Vzdelávanie v menších kolektívoch
Fínsky vzdelávací model aplikovaný od druhej polovice 20. st. prezentoval ústrednú myšlienku, že efektívne vzdelávanie prebieha v menších kolektívoch, v ktorých je preukázateľný lepší úspech jednotlivca.
Výsledky z maturity lepšie ako slovenský priemer
Rôzne inštitúcie hodnotia kvalitu škôl podľa úspechu v certifikovaných meraniach. Certifikovaným meraním je aj maturitná skúška. Naše gymnázium dosahuje výsledky z maturity lepšie ako celoslovenský priemer. Výsledky je možné nájsť na tomto odkaze: www.nucem.sk
Rodinná atmosféra, priateľské prostredie
Social skills, medzigeneračná komunikácia, rozvoj osobnosti, neformálne vzdelávanie a prezentačné zručnosti sú v dnešnej dobe významné atribúty vzdelávania. Naši študenti majú možnosť stretávať sa s mladšími žiakmi zo základnej školy, z materskej školy a byť im vzorom vo vzdelávaní. Je to trend v inklúzii kompetencií 21. storočia, ktorý pomáha študentom lepšie sa angažovať na poli dobrovoľníctva a aj uplatniť sa na univerzitách i trhu práce.
Lektor anglického jazyka
Lektor anglického jazyka ponúka študentom kontakt s reálnym jazykom, správnym prízvukom a témami, ktoré dominujú v zahraničí. Lektor má pedagogické vzdelanie. Využíva rôzne IT nástroje. Ukážka, ako je možné precvičovať slovnú zásobu pri reáliách Mexika, je na obrázku pod textom.
Profilácia v IT vetve alebo v klasickej vetve
Študenti majú možnosť profilovať sa v dvoch vetvách, pričom v každej z nich majú študenti všetky predmety riadneho gymnaziálneho študijného plánu (79 02 J gymnázium):
- v IT vetve
- v klasickej vetve
V rámci IT vetvy spolupracujeme s rôznymi firmami v Košiciach. Spolupráca spočíva v tom, že predmet Programovanie vedú programátori z firiem, ktorí učia programovacie jazyky Java, Python, C# a ponúkajú pohľad na vzdelávanie z firemného prostredia. Počas celého štúdia tak študenti môžu absolvovať až 700 hodín programovania.
V rámci klasickej vetvy si môžu študenti v septembri vybrať jeden z nasledujúcich predmetov: bádateľské aktivity v biológii a v chémii, dejiny umenia a výtvarné umenie, aplikovaná ekonómia, kurz prvej pomoci, cestovanie, fotografia a video. Tieto predmety majú dotáciu 90 minút týždenne, sú hodnotené absolvoval/neabsolvoval a majú charakter rozvoja rôznych zručností podľa vzoru fínskeho vzdelávacieho modelu.
Kto inklinuje k IT, môže si vybrať IT vetvu a kto preferuje klasické vzdelávanie, má možnosť si vybrať klasickú vetvu. Výhodou je flexibilita – po roku si môžu žiaci tieto predmety vymeniť a venovať sa iným.
Od školského roku 2021/2022 pracuje na škole Kybernetický bezpečnostný tím, ktorý je zložený zo žiakov gymnázia. Žiaci sa vzdelávajú s akademickým bezpečnostným tímom CSIRT-UPJŠ a inými odborníkmi z oblasti informačnej bezpečnosti a pod vedením vyučujúcej pripravujú rôzne bezpečnostné aktivity pre žiakov našej školy, ale aj iných škôl, pre rodičov, učiteľov, seniorov, ZPP Radosť, Centrum Dorka a všetkých, ktorí majú záujem sa vzdelávať v oblasti Informačnej bezpečnosti. Aj takýmto spôsobom šíria bezpečnostné povedomie vo svojom okolí. Tým sa zlepšujú vo svojich soft-skills, v prezentačných i v komunikačných zručnostiach.
Účasť na projektoch
Študenti majú možnosť participovať na projektoch Erasmus+, Duke of Edinburgh Award, JA Slovensko v Aplikovanej ekonómii, neformálnych projektoch a podobne. Naša škola je zapojená aj do projektu IT Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie.
Cestovateľská angažovanosť
Niekoľkokrát do roka ponúkame študentom možnosť vycestovať do zahraničia alebo cestovať po Slovensku. Cestovanie rozširuje študentovi obzor, je zdrojom informácií a vizuálneho poznania, človek sa stáva pokornejším a získava skúsenosti.
Teambuildingové aktivity
Formovanie kolektívu je náročná vec. J. B. Shaw interpretoval myšlienku: „Teraz keď sme sa naučili lietať v povetrí ako vtáci a potápať sa ako ryby, ostáva už len jediné, naučiť sa žiť na zemi ako ľudia.“ V týchto intenciách máme záujem pracovať kooperatívne, empaticky s dôrazom na kolektív. Organizujeme duchovné obnovy, lyžiarske výcviky, tematické popoludnia, ples, adventné aktivity, vianočné akadémie, majáles, noc v škole a iné podujatia na podporu tejto myšlienky. Priestor na vzdelávanie u nás majú všetci bez rozdielu, veriaci i neveriaci.
Piliere, o ktoré sa opierame, sú viera, vzdelanie, výchova, vízia.
Štúdium u nás
Ponúkame ukážku študijného plánu. Predmety delíme na povinné, voliteľné a nepovinné. Široká škála predmetov ponúka študentom možnosť výberu niektorých predmetov a odbornú profiláciu ako prípravu na univerzity. Povinné predmety sú v súlade so štátnym vzdelávacím programom /7902 J gymnázium/
A. Povinné predmety
názov predmetu | ročník | |||
---|---|---|---|---|
prvý | druhý | tretí | štvrtý | |
Slovenský jazyk a literatúra | 3 | 3 | 3 | 3 |
Prvý cudzí jazyk /anglický/ | 4 | 4 | 4 | 4 |
Druhý cudzí jazyk /francúzsky, nemecký/ | 4 | 4 | 4 | |
Dejepis | 2 | 2 | 2 | |
Občianska náuka | 1 | 1 | 1 | 1 |
Geografia | 1 | 2 | 2 | |
Katolícke náboženstvo | 2 | 2 | 2 | 2 |
Biológia | 2 | 2 | 2 | |
Fyzika | 2 | 1 | 2 | |
Chémia | 2 | 2 | 2 | |
Matematika | 4 | 4 | 4 | |
Informatika | 2 | 1 | 1 | |
Umenie a kultúra | 1 | 1 | ||
Telesná a športová výchova | 2 | 2 | 2 | 2 |
Konverzácia v anglickom jazyku | 1 | 1 | 1 | 2 |
Poznámky
- Táto skupina predmetov je povinná pre všetkých študentov.
- Prvým cudzím jazykom je anglický jazyk, druhým cudzím jazykom je nemecký alebo francúzsky jazyk.
- Číslo predstavuje týždennú hodinovú dotáciu.
B. Voliteľné predmety v 1. – 3. ročníku
názov predmetu | |||
ročník | prvý | druhý | tretí |
Programovanie | 2 | 2 | 2 |
Informačná a kybernetická bezpečnosť | 2 | 2 | 2 |
Bádateľské aktivity v biológii a chémii | 2 | 2 | 2 |
Dejiny umenia a výtvarné umenie | 2 | 2 | 2 |
Kurz prvej pomoci | 2 | 2 | 2 |
Aplikovaná ekonómia | 2 | 2 | 2 |
Základy žurnalistiky | 2 | 2 | 2 |
Etika a etiketa | 2 | 2 | 2 |
Poznámky
Študenti 1. – 3. ročníka si volia každý rok jeden predmet. Zvolený predmet navštevujú celý školský rok. V nasledujúcom školskom roku si môžu predmet zmeniť, resp. zvoliť iný predmet. V tejto časti sa prejavuje rozdelenie na IT vetvu a klasickú vetvu. Predmet Programovanie vedú programátori z IT firiem. Študenti z klasickej vetvy si volia jeden z predmetov (okrem programovania). Aby sa konkrétny predmet realizoval, je potrebné, aby naň boli prihlásení aspoň 5 študenti.
C. Voliteľné predmety vo 4. ročníku
názov predmetu | ročník |
ročník | štvrtý |
Seminár z anglického jazyka | 5 |
Seminár z nemeckého jazyka | 5 |
Seminár z matematiky | 5 |
Seminár z fyziky | 5 |
Seminár z chémie | 5 |
Seminár z biológie | 5 |
Seminár z informatiky | 5 |
Seminár z geografie | 5 |
Seminár z dejepisu | 5 |
Seminár z občianskej náuky | 5 |
Seminár z kat.náboženstva | 5 |
Seminár z programovania | 5 |
Seminár z gramatiky | 2 |
Seminár z literatúry | 2 |
Poznámky
Tieto predmety sú určené študentom štvrtého ročníka. Každý študent si zvolí aspoň 3 predmety, ktoré majú týždennú dotáciu 5 hodín a aspoň jeden predmet, ktorý má dotáciu 2 hodiny. Teda študent si flexibilne volí aspoň 17 hodín týždenne podľa záujmu o maturitnú skúšku a prípravu na univerzity.